Nr. 170
7 Conclusiones: De peccato et satisfactione
[Wittenberg], 1520, Herbst

Text
Bearbeitet von Harald Bollbuck

BuchsymbolB1rDISPUTATIONES AND. CAROLOST.a

1.
Quia in Christo benedicuntur omnes cognationes terrae,1 Con-
sequitur omnes cognationes terrae natura maledictas esse.
2.
Omne ergo hominis opus, omnis humana iustitia, viribus
naturae parta, peccatum est.
3.
Maledictionem sustulit Christus, factus pro nobis maldedictum.2
4.
Iustitia itaque credentibus Christus est.3
5.
Satisfactio, cuius usus est in Ecclesia, non est pars poeni-
tentiae, iure divino.
6.
Sed satisfactio vulgata4, est instituta ab episcopis pro exer-
cendis rudibus.
7.
Proinde impie onerant quidam satisfactoriis operibus ad-
flictas conscientias, alieni ab exemplo Christi, qui li-
num fumigans non extinguit, et arundinem quassa-
tam non confringit.5

aDE PECCATO ET SATISFACTIONE.B

1Vgl. 1. Mose 12,3 Vg »benedicam benedicentibus tibi et maledicam maledicentibus tibi atque in te benedicentur universae cognationes terrae.«; 1. Mose 22,18 Vg »et benedicentur in semine tuo omnes gentes terrae quia oboedisti voci meae.«
2Vgl. Gal 3,13 Vg »Christus nos redemit de maledicto legis factus pro nobis maledictum quia scriptum est maledictus omnis qui pendet in ligno«. Vgl. auch mit der 14. These von Karlstadts46 Conclusiones: »Eatenus mandata Dei implemus, quatenus credimus Christum nos a maledicto legis liberasse et pro nobis factum iustitiam.« (Luther/Melanchthon, Propositiones (1522), fol. B5r); sowie die 3. These der 13 Conclusiones (KGK II, Nr. 137, S. 470, Z. 4). S. auch Luther, Conclusiones XVI de fide et ceremoniis: »Christus, benedictio gentium, voluntate patris factus maledictum.« (WA 6, 379,5).
3Vgl. Gal 3,21f. Vg »lex ergo adversus promissa Dei absit si enim data esset lex quae posset vivificare vere ex lege esset iustitia sed conclusit scriptura omnia sub peccato ut promissio ex fide Iesu Christi daretur credentibus.«
4Der Begriff satisfactio vulgata ist ungebräuchlich.
5Vgl. Mt 12,20 Vg »harundinem quassatam non confringet et linum fumigans non extinguet donec eiciat ad victoriam iudicium.«, nach Jes 42,3. Bei den Thesen 5–7 bestehen inhaltliche Verbindungen zur 7. These von KarlstadtsDe sacramento panis: »Sic nulli pax Christi, et verus sabbatismus contingit, quem hoc sacramentum parit, nisi sola fide adgrediatur.« (Luther/Karlstadt, Christianissimi Wittenbergensis (1521), fol. b2r).

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